•SUDUT BAHASA – kami menyediakan ruang membaca seperti mini perpustakaan dan di situ juga kami menggunakan untuk membuat “story telling” dan memperkasakan bahasa pengantar murid-murid di tadika kami.
•SUDUT SENI KREATIF- di ruang ini kami melakukan aktiviti-aktiviti seni seperti membuat drama boneka,melukis,mewarna,tanah liat,muzik dan sebagainya. Di sini juga kami turut memaparkan lukisan-lukisan yang telah dihasilkan oleh kanak-kanak.
•SUDUT KOGNITIF- ruang ini bertujuan untuk menilai tahap pemikiran kanak-kanak terhadap persekitaran mereka. Contohnya kami melakukan aktiviti seperti membina bongkah,puzzle dan lain-lain lagi.
•SUDUT SAINS DAN MATEMATIK-di sudut ini kanak-kanak dapat mempelajari tentang awal sains dan matematik sebagai contoh di ruang ini kita dapat mengumpulkan hasil tanaman daripada kanak-kanak seperti menanam pokok tauge dan bunga-bunga yang senang untuk ditanam.Dari sudut matematik pula, kanak-kanak dapat belajar tentang asas nombor melalui permainan mengira.
• SUDUT ROHANI DAN MORAL - dari sudut ini, tadika kami menggunakan paparan hasil kerja kanak-kanak yang menjurus kearah kebudayaan dan kenegaraan. Contoh guru akan memperkenalkan jenis-jenis bendera dan negeri yang ada di Malaysia. Dari segi kebudayaan pula,kanak-kanak akan diperkenalkan dengan pelbagai budaya yang terdapat di Malaysia.
• SUDUT TEKNOLOGI DAN ICT - di sudut ini , kanak-kanak belajar menggunakan ict dengan bimbingan guru. Kanak-kanak lebih memahami pengajaran guru apabila mengguanakan visual yang di paparkan di komputer. Sebagai contoh, guru menunjukan bagaimana terjadikan seekor katak, dengan menunjukan visual bagaimana terjadinya katak. kanak-kanak lebih memahaminya daripada guru menerangkan menggunakan gambar rajah..
• SUDUT ROHANI DAN MORAL - dari sudut ini, tadika kami menggunakan paparan hasil kerja kanak-kanak yang menjurus kearah kebudayaan dan kenegaraan. Contoh guru akan memperkenalkan jenis-jenis bendera dan negeri yang ada di Malaysia. Dari segi kebudayaan pula,kanak-kanak akan diperkenalkan dengan pelbagai budaya yang terdapat di Malaysia.
• SUDUT TEKNOLOGI DAN ICT - di sudut ini , kanak-kanak belajar menggunakan ict dengan bimbingan guru. Kanak-kanak lebih memahami pengajaran guru apabila mengguanakan visual yang di paparkan di komputer. Sebagai contoh, guru menunjukan bagaimana terjadikan seekor katak, dengan menunjukan visual bagaimana terjadinya katak. kanak-kanak lebih memahaminya daripada guru menerangkan menggunakan gambar rajah..
No comments:
Post a Comment